22 de març 2010

Mestres d'Educació Infantil

   Durant aquests primers dies de pràctiques he pogut conversar amb una professora de P4 del centre. Vaig poder estar una estona observant la seva tasca a l'aula i puc dir-vos que aquestes persones són professionals amb una sensibilitat i unes característiques diferents. La seva feina és una tasca multifuncional. És a dir, tant ensenyen a llegir i a escriure, com a escoltar atentament un conte, a seure bé, a cordar-se les sabates, a saludar quan entren a classe, a respectar el torn per parlar,.... i, sobretot, donar una abraçada als nens/es quan ho necessiten, un petó quan estan tristos,...... La veritat que el poquet que he vist m'ha impressionat ja que treballar amb nens/es d'aquestes edats (són molt petits) comporta un gran esforç, tant físic com mental. I, tenint en compte, que avui dia a les aules hi trobem gran varietat d'alumnes, tant fent referència al caràcter com a les capacitats, necessitats, mancances,...... Penso que és una etapa poc valorada i poc reconeguda quan en realitat estem parlant de la base de l'educació dels infants. Per tant, una etapa bàsica per a la formació d'aquests.

19 de març 2010

L'escola Arrels

A continuació us adjunto els trets característics de l'escola on faig les pràctiques. L'ESCOLA ARRELS és un centre educatiu concertat, promogut per la Institució Teresiana que vol oferir al barri del Congrés un ensenyament de qualitat, amb una proposta educativa que entén l'acció educativa com una tasca humanitzadora, que forma els alumnes de manera integral educant en:

- Coneixements
- Domini del cos. Motricitat
- Capacitats socials
- Capacitats d'autoconeixement
- Capacitats creients

És innovadora en els seus plantejaments pedagògics i en la renovació metodològica. Promou uns valors que donen sentit a la vida des de la Fe cristiana. Una escola inserida a Catalunya i oberta a d'altres cultures.

Aquest centre parteix de la definició d'educar com un procés en el qual s'acompanya al creixement integral de la persona. És ajudar cadascú perquè pugui donar de si mateix el bo i el millor.

18 de març 2010

INICI PRÀCTIQUES

Hola:

   Ara ja hem començat aquesta nova experiència. La veritat és que penso que aquests dies en els quals portarem a terme les nostres pràctiques seran molt enriquidors per a la nostra formació, tant personal com professional.

   A punt d'acabar aquesta primera setmana  volia explicar-vos que el que he fet ha estat un estudi sobre la tasca que porta a terme la Psicopedagoga del centre en l'etapa d'Educació Infantil. Destacar que aquesta etapa, tot i que moltes vegades no es té en compte, és essencial per al desenvolupament dels infants. Penso que és la base de la formació dels nens i nenes com a persones i que no se li dóna la importància que realment té.

   A més a més crec que és una període en el qual és bàsic el treball del psicopedagog/a ja que es poden detectar moltes mancances o dificultats i així poder començar per a treballar-les. Però crec que els professionals que treballen en aquesta etapa es troben amb molts entrebancs: els pares no es prenen Educació Infantil com una etapa de formació, a vegades es pensa que és aviat per a treballar amb els nens/es certes dificultats o posar remei a certs problemes que plantegen,...... Per tant, una etapa on el treball dels professionals és questionat constantment.