22 de març 2010

Mestres d'Educació Infantil

   Durant aquests primers dies de pràctiques he pogut conversar amb una professora de P4 del centre. Vaig poder estar una estona observant la seva tasca a l'aula i puc dir-vos que aquestes persones són professionals amb una sensibilitat i unes característiques diferents. La seva feina és una tasca multifuncional. És a dir, tant ensenyen a llegir i a escriure, com a escoltar atentament un conte, a seure bé, a cordar-se les sabates, a saludar quan entren a classe, a respectar el torn per parlar,.... i, sobretot, donar una abraçada als nens/es quan ho necessiten, un petó quan estan tristos,...... La veritat que el poquet que he vist m'ha impressionat ja que treballar amb nens/es d'aquestes edats (són molt petits) comporta un gran esforç, tant físic com mental. I, tenint en compte, que avui dia a les aules hi trobem gran varietat d'alumnes, tant fent referència al caràcter com a les capacitats, necessitats, mancances,...... Penso que és una etapa poc valorada i poc reconeguda quan en realitat estem parlant de la base de l'educació dels infants. Per tant, una etapa bàsica per a la formació d'aquests.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada