19 d’abr. 2010

Ullada a Educació Infantil

Durant aquests dies he estat observant els alumnes dels tres nivells d'Educació Infantil que hi ha al centre. He pogut, a més de fer una observació general per tal de situar-me, tenir una breu entrevista les tutores de cada grup. En aquesta escola hi ha dues línies a tots els nivells educatius. Es tracta d'una escola concertada on s'imparteix educació des de P3 fins a 4t. ESO. Per tant, és un centre on l'equip docent és ampli i, la majoria, amb anys d'antiguitat a l'escola. Les sis tutores d'Educació Infantil tenen una experiència molt àmplia en aquesta etapa educativa i porten molts anys al centre. No han estat sempre en el mateix curs ja que, d'un any a l'altre, hi ha canvis en aquest sentit. A més a més de les tutores, l'equip el formen una professora de suport i altres professors/es que intervenen en activitats complementàries com l'anglès, dramatització, música, psicomotricitat i activitats aquàtiques. Per tant, es tracta de grups on els alumnes estan acostumats a gaudir de diferents mestres i una gran varietat d'activitats d'ensenyament-aprenentatge fóra de l'estrictament curricular.

Els dos grups de P3 són bastant nombrosos (27 alumnes per aula) i bastant diferents entre ells pel que fa referència a l'autonomia i el ritme de treball. En un trobem un grup d'alumne amb problemes d'atenció a l'hora de seguir qualsevol explicació o activitat i la presència d'un alumne amb problemes d'autocontrol. L'altre grup té un nombre de nenes amb molta empenta i amb molta autonomia i la presència d'un alumne amb problemes molt greus de comunicació ja que no parla i simplement emet certs sons.

En quant als grups de P4 trobem que hi ha un que ha rebut fa uns messos un alumne nou al que li ha costat adaptar-se als companys/es, mentre, en l'altre, hi ha un nen amb problemes de desenvolupament i comunicació.

Els dos grups de P5 són més similiars, tenint cadascun d'ells certs alumnes amb dificultats d'atenció. En un d'ells hi ha dues nenes arribades aquest curs: una d'elles prové d'una escola del barri mentre l'altre prové de Mèxic. Aquesta última és la que ha presentat més dificultats a començament de curs degut al desconeixement de la llengua catalana i a la diferència de nivell que presenta respecte als seus companys/es pel que fa referència als aprenentatges i coneixements adquirits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada