25 d’abr. 2010

Accions tutorials a Educació Infantil

A l'escola "Arrels" l'orientació educativa és un dels eixos en el qual es basa el procés educatiu. Aquesta es refereix a un ajut contínu i sistemàtic que té com a finalitat acompanyar en el procés d'aprenentatge dels alumnes en tots els àmbits de desenvolupament humà, personal, acadèmic i professional. Podem dir que es tracta d'una acció tutorial la qual és una responsabilitat compartida per tota la comunitat educativa i, en concret, per l'equip docent de cada etapa o cicle, coordinat per l'orientador.

El PAT (Pla d'Acció Tutorial), és un document que defineix i planifica l'acció tutorial del centre i sstà integrat en el Projecte Educatiu del Centre (PEC). Aquest document organitza els continguts curriculars d'orientació a desenvolupar a nivell grupal per tal d'aconseguir determinades capacitats o competències.

La proposta educativa de l'escola "Arrels" subratlla com a valors fonamentals de la persona la dignitat, la seva autonomia i la seva responsabilitat social. L'objectiu del procés educatiu és formar persones lliures, amb criteris que orientin la seva vida, que sàpiga escollir el ser enfront del tenir, la solidaritat enfront l'individualisme, la col.laboració enfront la competitivitat, el sentit crític enfront la passivitat, l'esforç enfront el passotisme, el respecte enfront la intolerància. Tot això es pretén aconseguir o contribuir mitjançant el treball des de l'Acció Tutorial.

A Educació Infantil hi ha unes accions determinades que es treballen per tal de contribuir a l'assoliment de certes capacitats. Aquestes són:

P3   

* Acollida, Bon Dia
* Rutines
* Hàbits personals
* Començar a fer-se responsable dels seus estris personals i comuns
* Començar a prendre consciència de les seves accions (`positives i negatives)
* Motivació per les tasques que es realitzen a l'aula i a l'escola
* Iniciar als nens/es en les normes de convivència de l'escola
* Autocontrol
* Prendre consciència de la identitat personal i la pertinença al grup
* Normes de cortesia
* Iniciar-se en els hàbtis de treball
* Crear un ambient de confiança per a què el nen pugui expressar les seves necessitats
* Aprendre a ser solidaris amb les necessitats dels altres
* Prendre consciència de les actituds necessàries per a tenir cura del nostre planeta
* Iniciar-se en la pressa de decisions en les diferents situacions quotidianes

P4

* Acollida, Bon Dia
* Rutines
* Hàbits personals
* Començar a fer-se responsable dels seus estris personals i comuns
* Començar a prendre consciència de les seves accions (`positives i negatives)
* Reforçar la pressar de consciència de la necessitat de tenir uns hàbits d'higiene
* Motivació per les tasques que es realitzen a l'aula i a l'escola
* Reforçar al nen en les normes de convivència de l'escola
* Autocontrol
* Prendre consciència de la identitat personal i la pertinença al grup
* Normes de cortesia
* Reforçar els hàbits de treball
* Crear un ambient de confiança per a que el nen pugui expressar les seves necessitats
* Aprendre a ser solidaris amb les necessitats dels altres

* Prendre consciència de les actituds necessàries per a tenir cura del nostre planeta
* Iniciar-se en la pressa de decisions en les diferents situacions quotidianes

P5

* Acollida
* Hàbits personals
* Fer-se responsable dels seus estris personals i comuns
* Empatia
* Tenir consciencia de les seves accions (possitives i negatives)
* Tenir consciència de la necessitat de tenir uns hàbits bàsics d'higiene
* Motivació per les tasques que es realitzen a l'aula i a l'escola
* Consolidar les normes de convivència de l'escola
* Autocontrol
* Prendre consciència de la identitat personal i la pertinença al grup
* Normes de cortesia
* Reforçar els hàbits de treball
* Crear un ambient de confiança per a que el nen pugui expressar les seves necessitats

* Aprendre a ser solidaris amb les necessitats dels altres
* Prendre consciència de les actituds necessàries per a tenir cura del nostre planeta
* Ser capaç de prendre decisions en les diferents situacions quotidianes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada