20 de maig 2010

Estudi i anàlisi d'un cas

Durant aquests últims dies he continuat el meu projecte basant-me en l'observació i anàlisi del cas d'una alumna de P5. Els objectius que havia plantejat en un començament eren:

* Obtenir informació sobre l'alumna
* Observar i analitzar els diferents elements que intervenen en el procés d'ensenyament-aprenentatge
* Obtenir informació sobre l'actitud de la nena davant les diferents activitats portades a terme a l'aula
* Avaluar les necessitats educatives i determinar les ajudes necessàries

Per a poder aconseguir aquests objectius he treballat amb la tutora de l'alumna per tal de rebre la informació necessària pel que fa a la seva situació familiar, procés d'aprenentatge que ha seguit, tipus de relació que ha establert amb la resta de companys, dificultats que presenta,...... A més a més, també he tingut diferents trobades amb la psicòloga i professora de NEE de l'escola per tal de saber com ha estat ella treballant amb aquesta alumna fins ara, progressos que hi ha hagut,.....

També he tingut accés a les seves feines, he observat la seva actitud a l'aula, tant pel que fa referència al procés d'ensenyament-aprenentatge com a les seves relacions, la seva actitud davant les dificultats i les seves reaccions en el context escolar.

Actualment estic realitzant l'analisi de tot el que he observat. Durant els propers dies continuaré amb l'observació directa així com amb la planificació i realització d'unes activitats per tal de poder tenir més coneixement sobre el nivell de competència que presenta aquesta nena en les activitats pròpies del curs en el qual es troba. A partir d'aquí podré planificar les accions necessàries per a què ella pogui resoldre les dificultats o mancances que presenta i així poder progressar en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada